Centrum RozwojuGdańsk, Piecewska 33/U5, |
|
KonferencjaJak postępować z młodzieżą i dziećmi uzależnionymi od Internetu i gier komputerowych24.02.2010 r., Kraków, Hotel Swing (ul. Dobrego Pasterza 124)W środę 24.02.2010 odbyła się, tym razem w Krakowie, kolejna konferencja szkoleniowa z cyklu Jak postępować z młodzieżą i dziećmi uzależnionymi od Internetu i gier komputerowych. Zaangażowanie licznie przybyłych psychologów i pedagogów daje nam energię do organizowania kolejnych spotkań.
Wykład 3: Wpływ Internetu na seksualność dzieci i młodzieży- analiza typowych przypadkówDroga w kierunku uzależnień jest wynikiem, a nie przyczyną tego co się dzieje z człowiekiem. Dziecko często swoją seksualnością pokazuje coś, co nie jest związane z popędem seksualnym. Jeżeli nawet objaw jest w seksie, to przyczyna nie musi w nim być. Wiele problemów psychicznych jest wykrytych za późno i zniszczone zostają najważniejsze lata rozwoju człowieka. dr med., psychiatria kliniczny, orzecznik i biegły sądowy Iwona Trzebiatowska,
Wykład 4: Metoda neurobiofeedbacku i jej wykorzystanie w terapii uzależnieńKomputer to nieodłączny przyjaciel młodego człowieka. U osób uzależnionych zmienia się zapis EEG, znika częstotliwości alfa, związana ze stanem głębokiej relaksacji. Dzięki zjawisku neuroplastyczności mózgu możemy ten stan odwrócić. Metoda neurobiofeedbacku jest bardzo skuteczna, pozwala pacjentowi wpływać na zmianę swojego zachowania poprzez zmianę wzorca fal mózgowych. dr n. med., neurolog, neurofizjolog, neuroterapeuta EEG-biofeedback Alicja Kubik,
Warsztat 3: Podstawy neurobiofeedbacku – zapoznanie z metodąPodczas warsztatu każdy mógł podłączyć się do aparatu EEG z głowicą do neurobiofeedbacku i zobaczyć swój poziom stresu, a nawet spróbować go zmniejszyć, wszystko odbywało się pod okiem doświadczonego specjalisty dr. Alicji Kubik, neurologa, neurofizjologa, neuroterapeuty EEG-biofeedback Aparaturę użyczył producent sprzętu, firma Elmiko z Warszawy.
Każda częstotliwość związana jest z innym stanem świadomości. Terapeuta uczy pacjenta jedne częstotliwości wzmacniać, a niepożądane wygaszać przywracając mu kontrolę nad własnymi stanami emocjonalnymi. Trening poprawia też możliwości intelektualne. dr n. med., neurolog, neurofizjolog, neuroterapeuta EEG-biofeedback Alicja Kubik, |
|